Blog Rasmi Ketua Penerangan PAS Pusat: PAS PAHANG DIROMBAK, PERKUKUH JPN HADAPI PRU13
DANA PRU13 PAS PAHANG - Sumbangan boleh disalurkan melalui DANA TAQWA PAS PAHANG (BIMB : 0602 8010 0417 06) @ DANA PILIHANRAYA PAS PAHANG (MAYBANK : 5560 5750 2013)



PAS PAHANG DIROMBAK, PERKUKUH JPN HADAPI PRU13

ISNIN, 29 JUN 2009 | 06 REJAB 1430H

Mesyuarat Pertama Badan Perhubungan PAS Pahang yang diadakan pada 27 Jun lalu memperlihatkan perubahan kepimpinan utama PAS Pahang, khususnya bagi menghadapi PRU 13.

Tiga tumpuan utama yang diberi perhatian dalam rombakan kali ini, iaitu dengan melantik YB Tuan Syed Hamid sebagai Timbalan Pesuruhjaya bagi Zon Tengah - diharap dapat meningkatkan imej politik sesuai dengan kedudukan beliau sebagai ADUN Semantan. Disamping itu Timbalan Pesuruhjaya Timur kekal diterajui oleh Ustaz Yusof Embong, manakala Dr Hamzah Jaafar sebagai Timbalan Pesuruhjaya bagi Zon Barat.

Ketua Penerangan PAS Pahang juga memperlihatkan perubahan bila mana Saudara Hasanuddin Salim dilantik sebagai Ketua Penerangan, manakala Syed Abd Rahman yang menjawat jawatan tersebut sebelum ini dilantik ke jawatan Pengerusi Lujnah Penyelidikan dan Badan-badan Bukan Kerajaan (NGO).

Rombakan ini dibuat kerana perkembangan politik baru negara memperlihatkan sokongan NGO amat penting kepada kemenangan PAS dalam pilihanraya akan datang. Disamping itu, Syed Abd Rahman yang juga Ketua Urusetia Dewan Negeri yang banyak terlibat dengan penyelidikan dan kajian terhadap pelbagai isu dilihat mampu menjana kekuatan maklumat yang diperlukan oleh PAS Pahang.

Selain perubahan Ketua Penerangan, Jabatan Pilihanraya PAS Pahang juga menyaksikan perubahan besar dengan saudara Abd Majid Hassan dilantik sebagai Pengarah, manakala Kapt (B) Ahyatuddin dilantik sebagai Timbalan Pengarah 1. Dengan pengalaman yang cukup luas dalam JPN, saudara Abdul Majid yang juga seorang pesara guru, mampu merangka stategi berkesan bagi menghadapi PRU 13 nanti.

Mesyuarat juga bersetuju melantik Sdra Abdullah Karim, Hjh Azizah Khatib Mat, YB Syed Mohammad Tuan Lonik, Us Abdullah Suhaimi Saat, Pn Aliwiyyah dan Dr Abd Wahab Ismail sebagai jawatankuasa tambahan yang dilantik.

Melihat barisan kepimpinan baru tersebut, PAS Pahang berkeyakinan mampu membuat kejutan dalam Pilihanraya nanti, terutama dengan kehadiran beberapa muka baru dalam barisan utama kepimpinan PAS Pahang.

0 comments:

Post a Comment