Blog Rasmi Ketua Penerangan PAS Pusat: JANGAN TERPERANGKAP AGENDA MUSUH
DANA PRU13 PAS PAHANG - Sumbangan boleh disalurkan melalui DANA TAQWA PAS PAHANG (BIMB : 0602 8010 0417 06) @ DANA PILIHANRAYA PAS PAHANG (MAYBANK : 5560 5750 2013)



JANGAN TERPERANGKAP AGENDA MUSUH

22 Syawal 1433 H | 10 September 2012

Janganlah kemarahan kepada sahabatmu menyamai kemarahanmu kepada musuh, kerana kemarahan kepada sahabat atas sebab kecintaanmu kepadanya. Sedangkan kemarahan kepada musuhmu adalah kerana kemurkaan Allah kepadanya. Lantaran itu menghadapi kesilapan sahabat tentulah tidak  sama kadarnya menghadapi musuh. Perasaan kita turut berubah dan seluruh citarasa akan berbeza.

Lantaran itu janganlah kita bergembira di atas dukacita sahabat, dan jangan pula bersedih di atas kegembiraan musuh. Pelbagai isu yang sengaja diperbesar dan dibentuk pemikiran rakyat oleh media perdana untuk memerangkap ahli dan pimpinan berhubung pelbagai isu sama ada dalaman Pakatan Rakyat atau parti.

Mereka suka melihat Pakatan Rakyat berpecah dan bergolak. Mereka memasang pelbagai 'jerangkap' bagi memerangkap ahli dan pimpinan agar memasuki jerat yang mereka sengaja pasangkan.

Alhamdulillah, PAS dengan pengalaman lama dalam politik negara berjaya mengenali mana perangkap yang dipasang itu. Kebijaksanaan dalam mengurus perangkap yang dipasang oleh musuh, menyebabkan keputusan yang diambil oleh kepimpinan  benar-benar mengecewakan musuh.

Tindakan ini menyebabkan 'syaitan yang dikenali' menangis, manakala 'para malaikat yang tidak dikenali' insyaAllah akan bergembira.

Masa yang ada pada kita sedikit berbanding apa yang perlu kita lakukan. Kerana itu jangan habis masa, tenaga dan wang ringgit dalam menghadapi isu yang sengaja dilontar oleh musuh, kerana mereka sangat tidak senang dengan perkembangan dan sokongan rakyat kepada kita kini. 

Mereka memang dilatih untuk kerja jahat ini, dan janganlah keikhlasan kita menyebabkan kita gagal mengenali mana sahabat dan mana musuh.

0 comments:

Post a Comment