Blog Rasmi Ketua Penerangan PAS Pusat: CINA KAFIR TAK BOLEH MASUK MASJID, TAPI BOLEH PULAK BINA MASJID
DANA PRU13 PAS PAHANG - Sumbangan boleh disalurkan melalui DANA TAQWA PAS PAHANG (BIMB : 0602 8010 0417 06) @ DANA PILIHANRAYA PAS PAHANG (MAYBANK : 5560 5750 2013)

CINA KAFIR TAK BOLEH MASUK MASJID, TAPI BOLEH PULAK BINA MASJID

25 Ramadan 1431 H | 4 September 2010

Negara jadi kecoh seminggu dua ini, bilamana ada seorang dua YB dari DAP masuk ke dalam ruang solat masjid dan surau di Selangor; seolah-olah itulah tragedi hitam dalam sejarah masjid di Malaysia. Macamlah perkara ni baru kali pertama berlaku, sedangkan semua orang tahu dah bertahun pimpinan MCA dan Gerakan yang bukan Islam memasuki masjid, tak jadi kecoh pun. Bahkan ada di kalangan mereka masuk untuk kempen dalam PRU pun sebelum ni..

Cuma sepatah kata kawan saya: “Cina MCA atau Gerakan tu tak apa, sebab dia orang dah tak berapa Cina, bukan macam DAP, itu ‘piau’ Cina punya”. Saya tak tahu mana yang ori mana yang dah celup, tapi bila tengok dua-dua tu Cina belaka. Isu sebenarnya bukanlah kerana dia Cina, tapi dia tu Cina yang duduk di Selangor dan P.Pinang. Kalau Cina Johor ke, Pahang ke, rasanya taklah kecoh sangat.

Lebih malang ada yang keluar ‘fatwa’ melarang Cina kafir masuk ke masjid, takut ianya mencemar nama baik masjid. Tapi bila bagi projek buat masjid, berapa ramai kontraktor Cina diambil untuk buat masjid? Bukan apa, kata tokei Cina itu: “Ini kita buat itu rumah Allah ho, jangan tipu-tipu, mesti baik punya, nanti ada ‘ong’ punya!”.

Dia pun tahu buat masjid tak boleh tipu, kena buat betul-betul, tapi bila bagi kepada kontraktor Melayu (sebut UMNO) buat masjid, lihatlah berapa banyak masjid yang terbengkalai, mengaut untung ‘atas angin’ bilamana tender dijual kepada kontraktor Cina. Bahkan yang memasang karpet masjid tu pun berapa banyak kontraktor Cina yang buat? Masa tu masuk masjid tak apa, sebab belum dirasmikan lagi. Yang dah rasmi pun kalau nak baiki ‘mic’ bagi power punya, berapa ramai Cina yang dapat projek? Ini tak apa pulak. Sebabnya hanyalah yang dapat tu Cina MCA, tak apa. Jangan Cina DAP je…

Nasib mereka ni macam ‘bulldózer’, yang diguna untuk tolak tanah, ratakan tanah nak buat lebuhraya, tapi bila dah siap, dia tak dibenarkan lalu atas lebuhraya tu. Kalau nak jalan jugak, dia kena naik lori. Jadi kalau DAP nak masuk masjid jugak, dia kena ‘naik’ atas BN rasanya baru ok……kalau dah jadi begitu, hari ni juga dia dah boleh masuk masjid.

0 comments:

Post a Comment