Blog Rasmi Ketua Penerangan PAS Pusat: UMNO MAKIN KETANDUSAN MODAL POLITIK
DANA PRU13 PAS PAHANG - Sumbangan boleh disalurkan melalui DANA TAQWA PAS PAHANG (BIMB : 0602 8010 0417 06) @ DANA PILIHANRAYA PAS PAHANG (MAYBANK : 5560 5750 2013)



UMNO MAKIN KETANDUSAN MODAL POLITIK

"Jika sesat, mengapa PAS tidak diambil tindakan?"
21 Jamadil Awal 1433 H | 13 April 2012

SHAH ALAM - Rakyat tidak akan 'termakan' dengan modal kempen P:Pas menjelang Pilihan Raya Umum (PRU13), kononnya Pas sebuah parti politik sesat, yang sedang dibawa oleh Umno sekarang, kata Ketua Penerangan Pas Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Sehubungan itu beliau juga menegaskan bahawa kempen P:Pas yang sedang dibawa Umno bukan perkara baru, malah sudah kedengaran sejak dua dekad yang lalu.

"Ini bukan perkara baru. Sudah lebih 20 tahun Umno membawa dakwaan kononnya PAS sebuah parti sesat.

"Kalau selama 20 tahun orang ramai tidak termakan dengan dakwaan Umno, jadi saya pasti rakyat tidak akan terpengaruh dengan kempen ini.

"Pas sebuah pertubuhan berdaftar, parti yang sah, bukan parti sesat. Kalau benar kami sesat, pastinya JAKIM sudah ambil tindakan... tetapi ini tidak berlaku, jadi saya anggap perkara ini sengaja dibawa oleh Umno," kata Tuan Ibrahim ketika dihubungi Sinar Harian Online, hari ini.

Tuan Ibrahim juga berkata, Umno Terengganu cuba membawa isu ini untuk mengalih pandangan rakyat daripada masalah pokok yang sebenar, selain menutup kelemahan yang ada pada parti teras Barisan Nasional (BN) itu.

Mengikut laporan media semalam, Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said berkata, program P:Pas iaitu Pas: Parti Ajaran Sesat yang bermula di Terengganu kelmarin akan diteruskan ke seluruh negara.

Sambil menegaskan Pas tidak bimbang dengan program sedemikian, Tuan Ibrahim menegaskan, dasar rakan komponen Pakatan Rakyat itu berlandaskan Islam dan al-Quran.

"Kami sebuah parti yang perjuangan bersandarkan pada ajaran Islam. Kami mengadakan dasar dan program bersandarkan Islam, yang mana ia berbeza berbanding Umno.

"Ini jelas dan boleh dilihat di Kelantan," katanya lagi.

"Saya fikir Umno hendak mengalih pandangan rakyat. Misalnya, apabila program Pas Ganti Umno yang dilaksanakan di Terengganu mulai berjaya, Umno sudah rasa bimbang dan kini memulakan kempen seperti ini," katanya lagi. - SinarHarian

0 comments:

Post a Comment