Blog Rasmi Ketua Penerangan PAS Pusat: KELANTAN AKAN TETAP TUNTUT ROYALTI
DANA PRU13 PAS PAHANG - Sumbangan boleh disalurkan melalui DANA TAQWA PAS PAHANG (BIMB : 0602 8010 0417 06) @ DANA PILIHANRAYA PAS PAHANG (MAYBANK : 5560 5750 2013)



KELANTAN AKAN TETAP TUNTUT ROYALTI

1 comments:

Anonymous said...

Salam,

Dato'

kita pernah berprogram bersama baru-baru ini, saya agak kecewa Tuan Ibrahim Tuan Man menerima perlantikan sebagai Pengerusi Lembaga Disiplin, bagi saya sepatutnya dato' tidak boleh menerimanya kerana Dato' terlalu berkepentingan,

apa jua keputusan yang Dato akan buat pasti akan ada pertikaian, kalau dato hukum Hasan Ali, orang akan kata Dato pro-Nik Aziz sebab dato ni saudara nik aziz, kalau dato tak hukum hasan ali, org akan cakap dato "bias" "pilihkasih" sebab dato merupakan anak buat Dato Hasan Ali dlm Forum Perdana dan macam2 lagi.. dan merupakan ulama' yg tunduk kepada TGHH.

Oleh itu, apa jua keputusan Dato' saya langsung tak percaya. Semuanya ada "bias". saya rasa adalah lebih baik, dato letak jawatan sebagai pengerusi lembaga disiplin dan serah kepada yang paling berkecuali.

Dato' jangan jadi hamba kepada "TGHH", saya risau dato dikambinghitamkan. Akhirnya kredibiliti Dato terjejas. Dato ada potensi untuk pergi jauh lagi dlm PAS, kalau dato terima amanah ini menunjukkan dato tak amanah dan memalukan Islam.

rujuk kepada artikel dibawah

Era Najib Altantuya : Tukarkan Pengerusi Disiplin PAS

Seorang veteran PAS memberi pandangan, Naib Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man tidak sesuai dilantik menjadi Pengerusi Jawatankuasa Disiplin bagi menyiasat kes Pesuruhjaya PAS Selangor, Hasan Ali.

Ini adalah kerana Hasan Ali merupakan boss kepada Tuan Ibrahim Tuan Man ketika mereka sama-sama terlibat dengan rancangan Forum Perdana dahulu. Ia juga membawa makna mereka mempunyai hubungan yang rapat.

Didalam hal ini, UMNO lebih baik daripada PAS, Pengerusi Jawatankuasa Disiplin UMNO adalah Tengku Ahmad Ritahudeen, seorang veteran UMNO yang tidak mempunyai apa-apa kepentingan lagi dengan UMNO.

Sepatutnya PAS juga mencari seorang tokoh yang tidak mempunyai hubungan atau apa-apa kepentingan lagi didalam PAS untuk dilantik menjadi Pengerusi Disiplin, menurut veteran PAS itu lagi. -penjualubat


Ulasan GB

Memang sepatutnya begitu. Seorang yang masih memegng jawatan parti tidak sepatutnya menjadi Pengerusi Lembaga Disiplin. Ini adalah untuk mengelak "bias" (pilih-kasih).

Tetapi Presiden parti lebih suka untuk melantik mereka yang "sealiran dan sejiwa" dengannya seperti perlantikan Setiausaha Agong, Ketua Penerangan, Pesuruh-pesuruhjaya Negeri sekalipun kesemuanya adalah hak prerogatif Presiden melantik mereka mengikut Perlembagaan.

Namun kini yang perlantikan-perlantikan itu telah menimbulkan "persepsi benar" bahawa mereka adalah dari kelompok UG semata-mata.

Islam memandang "kebenaran dan keadilan" perlu diletakkan di tempat yang wajar.

San sehingga kini beberapa tindakan Tn Ibrahim Tn Man dilihat tidak menjurus ke arah penegakan kebenaran dan keadilan. Ucapan-ucapannya berhubungkait dengan isu disiplin yang dilaporkan kepadanya jelas tidk menampakkan bahawa kebenaran dan keadilan dapat ditegakkan di dalam kaedah yang dituntut syarak. Boleh baca tulisan Exco Dewan Ulamak PAS ini yang mengulas biasnya Pengerusi Lembaga Disiplin PAS.

http://greenboc.blogspot.com/2009/11/era-najib-altantuya-tukarkan-pengerusi.html

Post a Comment