Blog Rasmi Ketua Penerangan PAS Pusat: KEMELUT PPSMI BUKTI KECELARUAN PERANCANGAN KERAJAAN BN
DANA PRU13 PAS PAHANG - Sumbangan boleh disalurkan melalui DANA TAQWA PAS PAHANG (BIMB : 0602 8010 0417 06) @ DANA PILIHANRAYA PAS PAHANG (MAYBANK : 5560 5750 2013)



KEMELUT PPSMI BUKTI KECELARUAN PERANCANGAN KERAJAAN BN

4 Dzulhijjah 1432 H | 1 November 2011
Kemelut PPSMI adalah ujian yang sedang diperhatikan betapa lemahnya kerajaan Barisan Nasional dalam membuat sesuatu keputusan penting bagi masa depan negara; sehingga sebuah badan NGO boleh membuat ugutan kepada kerajaan.

Sebelumnya, NGO Perkasa membuat ugutan dalam pelbagai transformasi yang dilaungkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. Bahkan, dalam isu novel Interlok pun, ianya jadi satu polemik.

Dalam kes PPSMI, PAS melihat isu ini berpunca dari dasar pendidikan yang bercelaru dan tidak konsisten dalam pentadbiran BN. Rakyat melihat bilamana bertukar seorang Menteri Pelajaran, maka pelbagai dasar baru pendidikan diperkenalkan sehingga ia mengganggu kelancaran Dasar Pendidikan Negara.

Dasar yang sentiasa berubah ini mencerminkan sikap kerajaan Barisan Nasional yang suka menjalankan sesuatu dasar tanpa satu kajian yang mantap dan tersusun.

Ini menyebabkan negara bukan sahaja berhadapan kerugian pembinaan generasi negara selaras dengan keperluan, bahkan ia turut membawa kesan kepada kewangan negara. Sebagai kerajaan yang bertanggungjawab dan pandai berfikir panjang, sepatutnya perkara ini tidak berlaku.

Namun, rakyat jangan terkejut seandainya kerajaan BN akan membuat U-turn lagi dalam hal ini kerana kerajaan yang ada sangat lemah dan menunggu untuk tumbang

0 comments:

Post a Comment