Blog Rasmi Ketua Penerangan PAS Pusat: 1,108 PR JADI PENGUNDI, PAS SELANGOR KEMUKA BUKTI
DANA PRU13 PAS PAHANG - Sumbangan boleh disalurkan melalui DANA TAQWA PAS PAHANG (BIMB : 0602 8010 0417 06) @ DANA PILIHANRAYA PAS PAHANG (MAYBANK : 5560 5750 2013)



1,108 PR JADI PENGUNDI, PAS SELANGOR KEMUKA BUKTI

Demi 1 undi, keselamatan negara jadi taruhan
6 Ramadan 1432 H | 6 August 2011

PAS Selangor membuat laporan polis ke atas JPN dan SPR berikutan
 wujud terlalu banyak konspirasi sehingga JPN membenarkan pemastautin tetap ditukar status menjadi warga negara Malaysia. Setakat ini seramai 1,108 warga asing telah dikenalpasti terlibat dalam 'projek' ini.

“Kita buat laporan terhadap JPN dan SPR kerana timbul terlalu banyak keraguan tentang status kewarganegaraan pemastautin tetap. Dalam masa yang singkat status mereka ditukar menjadi warganegara.


“Kita mahu polis siasat, siapa dalang di sebalik konsprirasi ini kerana ianya melibatkan jumlah yang terlalu ramai, dan boleh menjejaskan keselamatan negara,” kata Setiausaha PAS Selangor, Mohd Khairuddin Othman kepada The Malaysian Insider.


Kesemua 1,108 nama warga asing itu diserahkan kepada polis untuk membantu siasatan. 
Tambah Khairuddin, tindakan JPN melakukan pertukaran status pemastautin tetap merupakan satu penipuan dan tidak bertanggungjawab.

“PAS Selangor mempunyai bukti jelas dalam bentuk cetakan, keadaan status kerakyatan sebelum dan selepas pertukaran dalam sistem data JPN yang diubah dalam tempoh tidak sampai 24 jam.


“Kami mahu mereka yang terlibat dalam kerja yang mengancam keselamatan negara ini dikenakan tindakan undang-undang yang berat,” katanya.

0 comments:

Post a Comment