Blog Rasmi Ketua Penerangan PAS Pusat: 20 NGO SOKONG MAT SABU, MINTA POLIS LEBIH ADIL
DANA PRU13 PAS PAHANG - Sumbangan boleh disalurkan melalui DANA TAQWA PAS PAHANG (BIMB : 0602 8010 0417 06) @ DANA PILIHANRAYA PAS PAHANG (MAYBANK : 5560 5750 2013)



20 NGO SOKONG MAT SABU, MINTA POLIS LEBIH ADIL

2 Syawal 1432H | 31 August 2011

Angkatan Warga Aman Malaysia sambil melahirkan sokongan kepada Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu menggesa Polis Diraja Malaysia (PDRM) menjalankan siasatan tanpa sikap pilih kasih ke atas aduan dibuat berhubung isu komunis dan pejuang kemerdekaan.

“Angkatan Warga Aman Malaysia yang mewakili 20 pertubuhan bukan kerajaan menyokong penuh pandangan Timbalan Presiden PAS sebagai betul. Mat Sabu telah mengecam laporan Utusan Malaysia yang mendakwa beliau telah menyokong pengganas komunis dalam insiden Bukit Kepong sebagai hero,” kata Setiausaha Agungnya S Barathidasan dalam satu kenyataan hari ini.

Sehingga kini, Ezam 'kebal' dari sebarang tindakan

Semalam, Timbalan Ketua Polis, Datuk Seri Khalid Abu Bakar berkata, setakat ini sebanyak 49 laporan polis diterima dan kertas siasatan telah dibuka berhubung dakwaan kenyataan Mohamad yang dikatakan menghina pasukan polis minggu lalu.

Sehubungan itu kata Barathidasan, pihaknya ingin tahu apa sudah jadi dengan Utusan Malaysia, Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali dan Senator Mohd Ezam yang mengeluarkan kenyataan-kenyataan berunsur mencetuskan ketegangan kaum.

“Mengapa sehingga kini polis tidak mengambil apa-apa tindakan apabila Angkatan Warga Aman Malaysia dan pertubuhan bukan kerajaan lain membuat laporan ke atas mereka? Mengapa ada sikap pilih kasih? Adakah rakyat akan ada kepercayaan dan keyakinan ke atas PDRM kita?” kata beliau. - themalaysianinsider

0 comments:

Post a Comment