Blog Rasmi Ketua Penerangan PAS Pusat: CALON BN LETAK SYARAT...
DANA PRU13 PAS PAHANG - Sumbangan boleh disalurkan melalui DANA TAQWA PAS PAHANG (BIMB : 0602 8010 0417 06) @ DANA PILIHANRAYA PAS PAHANG (MAYBANK : 5560 5750 2013)



CALON BN LETAK SYARAT...

24 Rabi'ul Awal 1432 H | 27 Februari 2011

Syed Ibra, calon 'favourite' MB Pahang

“Saya sendiri sudah mempunyai strategi membangunkan Kerdau sekiranya kemenangan berpihak kepada saya...” - Syed Ibrahim 


Kata-kata di atas dipetik sendiri dari laman rasmi Umno Online. Bukannya datang dari lidah pemimpin PAS mahupun penyokong-penyokong parti yang bekerja tidak kira siang malam, dan sanggup menggunakan wang sendiri menjalankan kempen memenangkan Hasanuddin Salim.

Mengapa tunggu sehingga PRK baru jalan dibaiki?
Sejak kebelakangan ini deretan lori membawa batu-batu jalan akan 'berhimpun' di jalan-jalan yang rosak. Alhamdulillah, rezeki yang melimpah ruah khususnya untuk masyarakat Kerdau. Bayangkan jam 12.00 tengahari berhadapan markas induk PAS, para pekerja sibuk menyiapkan jalan yang rosak sehingga mengakibatkan kesesakan lalu lintas yang agak teruk. Jalan yang selama ini tidak terbela kini menjadi perhatian dek PRK ini. Para menteri juga turut berkampung untuk menjalankan aktiviti kementerian masing-masing, dan jentera-jentera kerajaan digunakan sepenuhnya sehinggakan para pelajar Pusat Giat Mara turut membantu 'kempen' BN kali ini.

Namun perlu difahami apa yang diungkapkan oleh Syed Ibrahim, yang mudah untuk kita fahami..."Kalau anda mahukan pembangunan di sini, kena undi saya. Kalau tak undi saya, jangan harap saya akan bawa pembangunan di Kerdau ini."

Begitulah, kalau dalam sebaris ayat mempunyai perkataan 'sekiranya', bermakna sebelum hendakkan sesuatu yang dihajati daripada si 'A', maka kena bagi dulu apa yang si 'A' mahukan. Jika si 'A' tak dapat, akan tahulah apa  akan terjadi seterusnya.

Teringat kata-kata keramat PM ..'You give me, I give you."...sehinggakan BN tersungkur di kubu kuat mereka, Sibu.

Untuk pengundi Kerdau, hayatilah kata-kata Tuan Guru Nik Aziz..."Bagi duit, ambil; bagi kain, pakai; bagi gula, kacau; bagi kertas undi, PANGKAH BULAN!"

2 comments:

joecharlie said...

CALON PAS membangun TAKDA SYARAT PONG SEBAB TOKLEH MENANG WEEEHHHH! cuma syaratnya kan hilang wang pertarohan aja Insyallah dan pi main jauhjauhhhhh

admin said...
This comment has been removed by the author.

Post a Comment