Blog Rasmi Ketua Penerangan PAS Pusat: MENGAPA TUAN GURU NIK AZIZ DISERANG?
DANA PRU13 PAS PAHANG - Sumbangan boleh disalurkan melalui DANA TAQWA PAS PAHANG (BIMB : 0602 8010 0417 06) @ DANA PILIHANRAYA PAS PAHANG (MAYBANK : 5560 5750 2013)



MENGAPA TUAN GURU NIK AZIZ DISERANG?

19 Rabi'ul Awal 1432 H | 22 Februari 2011

Serangan bertubi-tubi Umno terhadap Mursyidul Am PAS menggambarkan ketakutan Umno terhadap pengaruh beliau di kalangan rakyat Malaysia. Ia juga merupakan usaha Umno bagi menjatuhkan imej PAS di mata rakyat Malaysia.
Serangan peribadi kepada pemimpin tertinggi PAS bukanlah perkara baru. Beliau dituduh melakukan rasuah, menyampaikan ajaran salah, tidak pandai mentadbir, dan lain-lain. Cuma kali ini ianya lebih fokus dengan andaian bilamana imej Mursyidul Am jatuh, maka PAS tidak lagi mendapat tempat di kalangan pengundi.
"Fitnah, cercaan asam garam perjuangan.."
Bahkan di Kelantan mereka melantik dan membayar upah kepada 'tok guru' pondok bagi memperlekehkan Tok Guru Nik Aziz dengan pelbagai dakwaan bohong mereka.
Namun ianya masih gagal mengikis pengaruh beliau. Lantaran itu serangan peribadi begini merupakan asam garam bagi Tuan Guru dalam pengalaman perjuangan yang lama dihadapinya.
Bahkan beliau tidak takut dan bimbang dengan celaan mereka yang mencelanya kerana dengan ilmu dan pengalaman yang ada, beliau yakin akan berjaya menangkis fitnah buruk ke atasnya. Insya Allah.

Ikuti wawancara penuh bersama Naib-naib Presiden PAS di sini

0 comments:

Post a Comment