Blog Rasmi Ketua Penerangan PAS Pusat: PRK KERDAU - TIGA NAMA DICALONKAN
DANA PRU13 PAS PAHANG - Sumbangan boleh disalurkan melalui DANA TAQWA PAS PAHANG (BIMB : 0602 8010 0417 06) @ DANA PILIHANRAYA PAS PAHANG (MAYBANK : 5560 5750 2013)



PRK KERDAU - TIGA NAMA DICALONKAN

18 Rabi'ul Awal 1432 H | 21 Februari 2011

-paspahang.net

PAS Pahang sudah menyenarai pendek tiga nama sebagai calon dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Kerdau 6 Mac ini untuk dibawa ke mesyuarat jawatankuasa PAS Pusat hari ini.
Naib Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man yang juga Pesuruhjaya PAS Pahang berkata:
“Mesyuarat Jawatankuasa Harian PAS Pahang hari ini sudah memutuskan tiga nama untuk dibawa ke mesyuarat PAS Pusat hari ini. Pada 24 haribulan nanti Tuan Guru Datuk Nik Aziz Nik Mat akan mengisytiharkan calon PAS di tapak kompleks PAS Pahang di Kerdau,” katanya.
Mengenai strategi bagi memenangi PRK Kerdau, Tuan Ibrahim berkata jentera PAS akan turun ke segenap peti undi termasuk kawasan Felda bagi menyampaikan penerangan.
“Strategi kita ialah untuk mencapai kemenangan dan kita optimis melalui 'survey' yang dibuat baru-baru ini. Kita akan dedahkan janji-janji BN yang gagal dilaksanakan sedangkan ia terus menjadi rungutan rakyat di kawasan berkenaan,” katanya.

Dalam pada itu Tuan Ibrahim memberitahu, PRK serentak melibatkan Kerdau dan Merlimau (yang juga ditandingi PAS), tidak menjejaskan persiapan jentera kerana di peringkat PAS Pusat sudah mengagihkan tugasan kepada negeri-negeri.

“Pada peringkat ini PAS juga bersedia menghadapi sesiapa sahaja calon daripada BN termasuk tokoh agama. Malah ini mungkin memberi kelebihan kepada kita kerana tokoh agama dalam BN ternyata gagal berperanan sehingga negara hampir terjerumus ke kancah porak peranda,” ujarnya.

0 comments:

Post a Comment