Blog Rasmi Ketua Penerangan PAS Pusat: KRISIS MESIR - BERTINDAK SEBELUM TERLAMBAT
DANA PRU13 PAS PAHANG - Sumbangan boleh disalurkan melalui DANA TAQWA PAS PAHANG (BIMB : 0602 8010 0417 06) @ DANA PILIHANRAYA PAS PAHANG (MAYBANK : 5560 5750 2013)



KRISIS MESIR - BERTINDAK SEBELUM TERLAMBAT

27 Safar 1432 H | 1 Februari 2011

PAS mendesak kerajaan bertindak segera sebelum terlambat dengan menghantar kapal terbang bagi membawa keluar seluruh pelajar dan rakyat Malaysia. Memandangkan keadaan di Mesir yang tidak menentu bahkan keadaan bertambah kritikal, sewajarnya tindakan segera perlu diambil.

Keadaan yang semakin tidak terkawal sekarang dan tiada tanda-tanda ianya akan reda dalam masa terdekat. Maka nasib dan keselamatan nyawa rakyat mesti diberi keutamaan. Sebagaimana  pihak kerajaan beria-ia menghantar misi pengaman ke beberapa negara utk keselamatan dan keamanan negara luar, apatah lagi keselamatan rakyat sendiri yang kini tidak menentu di bumi Mesir.

Sampai masanya kerajaan menghantar penerbangan khas bagi membawa keluar rakyat Malaysia, sebagaimana yg dilakukan oleh kebanyakan negara barat - 
Amerika Syarikat, Jerman, Iraq, Britain, India, Portugal, China, Kanada, Azerbaijan, Denmark dan Turki, bagi menyelamatkan warga negara mereka yg melancong ke Mesir. 

Demi keamanan negara jalan keluar hanya satu, iaitu seluruh rejim Mubarak harus meletakkan jawatan, dan satu pilihanraya bebas perlu diadakan. Kita tidak mahu nasib rakyat Mesir menjadi mangsa campurtangan luar, sebagaimana berlaku di Iraq akibat seorang pemimpin, maka negara hancur.

1 comments:

mumuchi said...

Tahniah kepada kerajaan kita kerana mengambil tindakan cepat.

Post a Comment